Jazyk nových médií /

Tato publikace představuje jeden z nejsystematičtějších pokusů o teoretické ukotvení počítačové technologie a její dopad na současnou kulturu. Autor se snaží nová média zasadit do širšího kontextu dějin technologií a kulturních forem, analyzuje základní principy, operace i formy; některá zjednodušen...

Celý popis

Hlavní autor: Manovich, Lev, 1960-
Další autoři: Janoščík, Václav
Médium: Kniha
Jazyk: Česky
Vydáno: Praha : Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018
Vydání: První české vydání
Edice: Studia nových médií
Témata:
média >
rozvoj >
Konspekt: 316.4/.7
Štítky: Přidat štítek
Žádné štítky neexistují, buďte první, kdo přidá svůj vlastní štítek!
Shrnutí: Tato publikace představuje jeden z nejsystematičtějších pokusů o teoretické ukotvení počítačové technologie a její dopad na současnou kulturu. Autor se snaží nová média zasadit do širšího kontextu dějin technologií a kulturních forem, analyzuje základní principy, operace i formy; některá zjednodušení ale také problematizuje, například mýtus interaktivity nebo polarizaci digitálních a analogových médií. Z dnešní perspektivy mohou některé teze působit jako překonané, přesto ale zůstávají nejen pokusem o teorii toho, co nová média opravdu jsou, ale také svědkem přelomu 20. a 21. století, který přestavuje zásadní předěl ve formách našich médií i kultury.
Popis jednotky: Přeloženo z angličtiny
Fyzický popis: 378 stran : ilustrace ; 21 cm
Bibliografie: Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
ISBN: 978-80-246-2961-2 ;