Jazyk nových médií /

Tato publikace představuje jeden z nejsystematičtějších pokusů o teoretické ukotvení počítačové technologie a její dopad na současnou kulturu. Autor se snaží nová média zasadit do širšího kontextu dějin technologií a kulturních forem, analyzuje základní principy, operace i formy; některá zjednodušen...

Full description

Main Author: Manovich, Lev, 1960-
Other Authors: Janoščík, Václav
Format: Book
Language: Česky
Published: Praha : Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018
Edition: První české vydání
Series: Studia nových médií
Subjects:
média >
rozvoj >
Konspekt: 316.4/.7
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Summary: Tato publikace představuje jeden z nejsystematičtějších pokusů o teoretické ukotvení počítačové technologie a její dopad na současnou kulturu. Autor se snaží nová média zasadit do širšího kontextu dějin technologií a kulturních forem, analyzuje základní principy, operace i formy; některá zjednodušení ale také problematizuje, například mýtus interaktivity nebo polarizaci digitálních a analogových médií. Z dnešní perspektivy mohou některé teze působit jako překonané, přesto ale zůstávají nejen pokusem o teorii toho, co nová média opravdu jsou, ale také svědkem přelomu 20. a 21. století, který přestavuje zásadní předěl ve formách našich médií i kultury.
Item Description: Přeloženo z angličtiny
Physical Description: 378 stran : ilustrace ; 21 cm
Bibliography: Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík
ISBN: 978-80-246-2961-2 ;