Jazyk nových médií /
Tato publikace představuje jeden z nejsystematičtějších pokusů o teoretické ukotvení počítačové technologie a její dopad na současnou kulturu. Autor se snaží nová média zasadit do širšího kontextu dějin technologií a kulturních forem, analyzuje základní principy, operace i formy; některá zjednodušen...
Hlavní autor: | Manovich, Lev, 1960- |
---|---|
Další autoři: | Janoščík, Václav |
Médium: | Kniha |
Jazyk: | Česky |
Vydáno: |
Praha :
Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum,
2018
|
Vydání: | První české vydání |
Edice: |
Studia nových médií
|
Témata: |
média
>
rozvoj
>
masmédia
>
kultura
>
|
Konspekt: | 316.4/.7 |
Štítky: |
Přidat štítek
Žádné štítky neexistují, buďte první, kdo přidá svůj vlastní štítek!
|
Shrnutí: |
Tato publikace představuje jeden z nejsystematičtějších pokusů o teoretické ukotvení počítačové technologie a její dopad na současnou kulturu. Autor se snaží nová média zasadit do širšího kontextu dějin technologií a kulturních forem, analyzuje základní principy, operace i formy; některá zjednodušení ale také problematizuje, například mýtus interaktivity nebo polarizaci digitálních a analogových médií. Z dnešní perspektivy mohou některé teze působit jako překonané, přesto ale zůstávají nejen pokusem o teorii toho, co nová média opravdu jsou, ale také svědkem přelomu 20. a 21. století, který přestavuje zásadní předěl ve formách našich médií i kultury. |
---|---|
Popis jednotky: |
Přeloženo z angličtiny |
Fyzický popis: |
378 stran : ilustrace ; 21 cm |
Bibliografie: |
Obsahuje bibliografické odkazy a rejstřík |
ISBN: |
978-80-246-2961-2 ; |